NA, CZYM TAK NAPRAWDĘ POLEGA FENOMEN DIETY PROTEINOWEJ?

Najprościej można powiedzieć, że dieta proteinowa polega na wyrobieniu nowych „zdrowszych” nawyków żywieniowych u osób, które chcą schudnąć w sposób bezpieczny dla swojego zdrowia i organizmu. Podstawowym zabiegiem dietetycznym jest zastąpienie dotychczasowych niezdrowych pełnych węglowodanów posiłków przez bardziej zdrowe pożywienie bogate w białko.

Białko jest składnikiem odżywczym, który dostarcza mniej energii naszemu organizmowi niż jest jej potrzeba do jego strawienia. Nasz organizm, kiedy nie ma do dyspozycji węglowodanów pobiera energię niezbędną do procesu trawienia białek z tłuszczy zapasowych zużywając je do tego procesu.

Białko prócz tego, że odżywia nasz organizm dostarczając najwyższej klasy budulca w przeciwieństwie do węglowodanów nie powoduje zjawiska „zatrzymywania wody”, które często jest przyczyną okrągłej sylwetki i tycia u kobiet. Prócz tego spożywanie białka nie powoduje nagłych wyrzutów insuliny do krwi tak jak ma to miejsce przy spożyciu dużej ilości węglowodanów a w szczególności cukrów prostych ( białe pieczywo, napoje słodzone). Wyrzuty insuliny objawiają się nabieraniem wagi w niekontrolowany sposób.

W JAKI SPOSÓB ROZPOCZĄĆ STOSOWANIE DIETY PROTEINOWEJ?

To bardzo proste!
Na początku zastanów się ile razy dziennie jesz. Jeśli twoja odpowiedź brzmi: dwa do trzech razy dziennie to znaczy to, że problemy z wagą mogą być spowodowane nieregularnym odżywianiem się. Spróbuje obliczyć ile godzin w ciągu doby jesteś aktywna. Wystarczy, że policzysz czas od przebudzenia się do zaśnięcia. Teraz sumę wszystkich godzin podziel, na 5 aby otrzymać przedział godzin dzielących kolejne posiłki. Od dziś jesz 5 posiłków dziennie!

Zapytasz pewnie: Ale jak ja to zrobię, przecież pracuję, zajmuję się domem, opiekuję się dziećmi?

- Nie martw się to nie jest takie trudne.

Zacznij od zmniejszenia nieco ilości pożywienia zjadanego w 3 głównych posiłkach, zrezygnuj przede wszystkim z niezdrowych węglowodanów ( słodkie bułki, białe pieczywo, słodzone napoje)

Potem dołóż do swojego dziennego jadłospisu 2 koktajle białkowe. Jedne z nich wypijaj od 2 do 3 godzin po śniadaniu a drugim zastąp kolacje. Prawda, że to proste?

W opisany powyżej sposób zaczniesz nabierać zdrowych nawyków żywieniowych. Unikniesz nagłych skoków insuliny prowadzących do tycia. Nie będziesz zatrzymywać wody, przez co twoje ciało stanie się twardsze i bardziej jędrne. Nigdy nie będziesz już zmagała się z uczuciem głodu, ponieważ koktajl białkowy sprawi że będziesz syta jednocześnie pomagając ci spalać tłuszcz! Regularne posiłki przyśpieszą twoją przemianę materii i zapewnią lepsze poczucie w ciągu dnia.

Nie czekaj dłużej! Tą prostą dietę możesz zacząć już od dziś!